Apakah intipati peremajaan wajah laser?

Prosedur peremajaan kulit wajah laser

Kita hidup pada abad ke-21, abad teknologi dan peluang. Dan ketika wanita ditawarkan pembedahan untuk membuat kulit wajah mereka kelihatan lebih muda dan kencang, banyak yang segera setuju untuk pergi ke bawah pisau. Nasib baik, kaedah moden tidak begitu berbahaya, tetapi tidak kurang berkesan. Akhirnya, kami ditawarkan prosedur peremajaan wajah laser pecahan. Apa itu, bagaimana ia digunakan, dan apa sisi positif dan negatifnya, kita akan lihat di bawah.

Peremajaan kulit pecahan

Ini adalah teknologi moden yang unik berdasarkan penggunaan laser sebagai perangsang fungsi dan kecekapan sel kulit.

Mengapa sel mula menjalankan fungsinya di bawah pengaruh laser? Jawapannya adalah seperti berikut:

  • Sel "bangun" kerana renjatan panas.
  • Sel yang telah kehilangan keupayaan untuk "bekerja" akhirnya mati dan jatuh.
  • Pada masa yang sama, sel yang sihat mula membiak kerana mereka sekarang harus mengisi tempat kosong setelah laser berfungsi.
  • Ini merangsang sintesis kolagen dan elastin. Kedua-dua komponen inilah yang bertindak sebagai bahan anti-penuaan.

Untuk mencapai hasil yang positif dan hampir tidak dapat dilihat, pancaran laser melalui bahagian dan seterusnya membentuk rangkaian. Ini dilakukan berkat peranti khas.

Jenis prosedur

Prosedur peremajaan kulit wajah laser

Ahli kecantikan tidak hanya mempertimbangkan keberkesanan prosedur, tetapi juga berusaha membuat pilihan prosedur, kerana mungkin untuk memilih kedalaman penembusan dan jenis kesan pada kulit.

Dalam hal ini, terdapat dua jenis proses antipenuaan, iaitu:

  1. Pengetatan ablatif.Prosedur jenis ini dicirikan oleh tindakan laser pada kulit. Ini membantu mengeluarkan mikropartikel dari kulit, dan zon mikro itu sendiri perlahan-lahan sembuh, yang memastikan hasil mengangkat yang berkesan dalam prosedur pertama.
  2. Tidak meruncing.Prosedur jenis ini juga memulihkan mikrozon. Ciri ciri kaedah ini adalah penembusan rasuk yang lebih dalam ke lapisan kulit tanpa mempengaruhi lapisan luar kulit. Proses ini lebih lama tetapi juga lebih berkesan. Berkat fungsi ini, kulit anda dapat kelihatan seperti pengelupasan selepas prosedur.

Penting!Untuk hasil yang lengkap dan jangka panjang, yang terbaik adalah melakukan beberapa langkah peremajaan, dengan menerapkan kaedah peremajaan yang berlainan secara harmoni yang secara langsung mempengaruhi tahap kulit dalam dan dangkal.

Terdapat juga kaedah lain yang berbahaya untuk dilakukan sendiri dan yang mempunyai masa pemulihan yang lama.

Sebagai contoh, pembaharuan permukaan adalah penyejatan berurutan dari dermis. Selepas prosedur ini, anda akan mengalami kawasan pendarahan terbuka yang akan sembuh dalam dua atau lebih bulan.

Dalam teknik DOT, atau lebih dikenali sebagai fraksional termolysis, kaedah ini hanya berkesan jika dilakukan oleh tukang yang berpengalaman yang tahu dengan tepat bagaimana memberi kesan pahat pada kawasan kulit dengan betul dan berkesan.

Petunjuk untuk prosedur

Bagaimana prosedur peremajaan kulit laser dilakukan

Adakah anda ragu-ragu bahawa anda perlu meremajakan? Adakah anda tahu apa petunjuk untuk janji temu dengan jurusolek? Kemudian, jika anda menghadapi masalah dengan jenis penyakit berikut, anda perlu berjumpa dengan pakar kecantikan:

  • Kulit berpigmen.
  • Jerawat.
  • Pelbagai parut, kesan regangan, dan lain-lain.
  • Kapal dilatasi.
  • Kedutan di sekitar mata, dahi, mulut.
  • Kulit tua, kusam dan kendur.

Perlu diperhatikan bahawa teknik peremajaan laser akan dapat menghilangkan semua kekurangan ini sebanyak 99%.

Kontraindikasi terhadap prosedur

kulit wajah yang cantik selepas peremajaan laser

Sekiranya anda membaca teknik ini di internet dan tertanya-tanya, anda mungkin telah membaca bukan sahaja ulasan positif tetapi juga negatif. Sudah tentu, kita memahami bahawa dengan begitu banyak orang terdapat banyak pendapat. Sebelum menolak kaedah ini, pastikan bahawa orang yang tidak berpuas hati dengan prosedur tersebut tidak mempunyai kontraindikasi berikut, seperti:

  • Alahan.
  • Psoriasis.
  • Jangkitan kulit.
  • Proses keradangan.
  • Ketumbuhan asal malignan di kawasan pancaran laser.
  • Epilepsi.

Oleh itu, anda tidak harus segera melepaskan teknik ini. Dalam kes ini, ada baiknya mendapatkan nasihat pakar dari pakar.

Kelebihan dan kekurangan prosedur

Kulit wajah sebelum dan selepas peremajaan laser

Oleh kerana kita telah membincangkan semua kelebihan prosedur seperti peremajaan wajah laser, hanya perlu dinyatakan secara ringkas semua kelebihan dan kekurangannya sehingga akhirnya anda dapat membuat kesimpulan dan bahkan mungkin akan berusia lima atau tujuh tahun lebih muda dalam beberapa hari.

Kelebihan prosedur ini adalah seperti berikut: penghapusan ketidaksempurnaan kulit dalam bentuk parut kecil, jerawat, kulit mati tua dan pelbagai manifestasi kedutan di kawasan wajah yang berlainan.

Kaedah ini juga mempunyai kelemahan dan mereka hanya prosedur. Oleh itu, dengan mempelajari semua kaedah peremajaan, anda dapat mengetahui bahagian negatif dari proses tersebut.

Penting!Sebarang rawatan diri hanya boleh memburukkan keadaan. Oleh itu, lebih baik menghubungi pakar.